torsdag 8 april 2010

Galenskaper i Skåneland

Måste ju redogöra för hur livet är i skåne, med min kära vän fröken Munther.

När vi träffas så blir allt lite mer galet än normalt, och då menar jag verkligen allt!

För att verkligen få er att förstå exakt hur fel saker kan bli, följer här en redovisning av diverse kommentarer fällda under dessa två dagar.

Vid bankomaten;
Jenny: Är dom här till för de döva, för att dom ska veta var de är?
Johanna: Ja, precis.

Syftar på bankomatens upphöjningar för de blinda.

och när vi skulle formulera detta själva på ett papper blev det ännu mer fel, tro det eller ej...

"Syftar på de blindas upphöjningar."


Tror att vi skrattde gott åt det här i minst 30 minuter...


Många av dessa extremt klyftiga kommentarer kläckte vi i bilen, som till exempel:

Johanna: tror jag måste ta av mig den här sjalen.
Jenny: Ja, den piercar igenom lite den där ormsvansen.

Det Jenny syftade till här var mina nya piercingsmycken i öronen, i form av en orm med en vass svans som envisades med att fastna i min sjal



Denna vet jag egentligen inte vart den kom ifrån, tror jag satt i min egna lilla värld;

"Män i latexhandskar, det är nåt speciellt."

Detta säger jag helt appropå, utan att vi diskuterat nåt innan...


Resultatet av att vi skrattat oavbrutet nästan hela dagen idag blev följande:

Johanna: Jag var tvungen att gå bort för att svälja ifred.

jaha, det var jag tvungen till minsann... märkligt... undrar vad jag egentligen skulle svälja?


Efter ovanstående kommentar fällde Jenny denna;

Jenny: Jag känner mina näsvingar fladdra, flupp flupp flupp...

Hur menar du då? egentligen?


tror vi får avsluta nu, så vi kan fälla fler klyftiga kommentarer som vi garanterat kommer skratta gott åt resten av kvällen.

Tjing tjing
/ Beyla & Fröken Munther

1 kommentar:

  1. Crazy does as crazy says...eller vad är det man brukar säga...en blind leder en döv ;) Låter helt underbart iaf

    SvaraRadera