torsdag 16 augusti 2007

Bloggbyggande och Homestaging!

Tänkte jag skulle skaffa mig en egen blogg, då jag har en vana att läsa några av mina vänners bloggar regelbundet, det finns en blogg som jag till och med har på favoriter, den kollar jag så fort jag fått igång min dator, tyvärr så blir jag lite besviken ibland, då den inte alltid är så uppdaterad.
Personen som skriver den har iallfall ett otroligt underhållande sätt att skriva saker på, och jag kommer på mig själv med att sitta och småle för mig själv varje gång jag läser den.

Nu tror ju inte jag att denna bloggen kommer skrivas med samma vitsighet, men någonstans ska man ju börja.

Hade under gårdagen en fotograf här för att ta bilder till den kommande annonsen gällande lägenheten, och inför detta då så har vi mer eller mindre tvingats att plocka bort allt som gör denna lägenheten till vår.Så just nu känns det mest som man är och hälsar på hos någon annan.

Så jag började fundera över det här med homestaging, och hur man har det egentligen i en lägenhet, jag förstår absolut att alla inte har samma stil när det gäller inredning, men vissa saker är ju mest lite märkliga.Fotografen och mäklaren kom på att vi nog måste ha en blomma med på bild, detta gällde då i alla rum, till och med badrummet, om de hade ställt denna blomma uppe på skåpet hade jag inte sagt något, men nu skulle den stå på kanten av badkaret, och jag frågade mig då:Vem i hela världen har en blomma där?
Då måste man ju hela tiden hålla på att flytta runt den blomman så fort man ska duscha eller bada, det är ju absolut inte praktiskt!
Nu ska väl inte allt vara praktiskt, men jag skulle nog själv undra vad de tänkte med om jag kom för att titta på en lägenhet och det stod en blomma placerad där.

Vi fortsätter en stund kring ämnet blommor, det jag däremot hade lite mer förståelse var att de ville att vi skulle hitta blommor, gärna stora blommor, till vår uteplats, ville dock inte åka och köpa massa stora blommor, det kändes som att slänga bort pengar, då vi inte kommer kunna plocka med oss dem till den nya lägenheten.
Men som tur är har man en snäll granne, som har tokfina blommor i stora fina krukor utanför sig, så jag frågade om jag fick låna dessa, vilket jag självklart fick.
Så när jag väl skulle gå och hämta dem kände jag mig som en liten tjuv som stal hennes blommor, och undrade för mig själv hur det såg ut för någon som inte visste att jag faktiskt hade rätt att plocka med dem till min altan, men tur som jag hade var det ingen alls som såg mig, tror jag.

Nog för denna gång, och detta är ju rent bladder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar