lördag 18 augusti 2007

På ålderdomens höst...

Jaha ja, då har man insett att man inte riktigt kan uppskatta utelivets utbud lika mycket längre, var igår ute med en av mina vänner för att ta en öl, i min värld är det idag när man tar sig ut ungefär vid nio tiden, hittar ett bord och sitter och pratar med sin vän.

I min väns värld var det annorlunda, jag anlände hem till henne ungefär runt halv sju, och fick då veta att vi skulle vara på förfest (?!) kl 19:00, vilket vi ju givetvis inte hann till, så klart!
Men, väl på denna förfest så var det ungefär 7 till personer vilka jag aldrig träffat innan, så min tanke om att sitta enbart med vännen vid ett bord och skvallra ikapp gick ju redan där tokbort.

Nåväl, efter några timmar så bestämde vi oss för att bege oss ut på krogen, och jag ville till mitt gamla favoritställe som jag alltid var på när jag första gången bodde här, sagt och gjort, vi tog oss till Rockbaren!
Kändes visserligen lite kul när jag och vännen smet före i kön, då hon har ett V.I.P kort som gör att hon plus en kan gå före, coolt!

In på krogen, fram till baren och beställde, Vatten!!
Jag såg inte det roliga helt enkelt med att dricka mer, då slog det mig första gången, fan jag börjar bli gammal!

Sprang runt där inne ett tag, gick ut för en cigarett, ville av någon anledning inte sitta i det inrökta rökrummet på ovanvåningen, kändes sunkigt på något sätt...än en gång slog det mig, jag börjar bli gammal!
För hade jag för några år sedan kanske precis i början när rökförbudet på krogarna kom till, om jag då hade sett det rökrummet, då hade jag gladeligen gått in där istället, för att gå ut!

Kvällen gick vidare, och jag kunde inte sluta förundras över alla människor som var på stället, det sprang omkring en massa Nikki Sixx och Vince Neil kopior därinne, se bilder, och jag kunde inte sluta fundera på hur de i hela friden orkar?!
Då kände jag mig gammal!

Minns den tiden då även jag orkade, orkade göra mig iordning på det sättet med min stil, och låta alla veta att jag minsann är rocker, det är jag än idag, men det syns inte, för jag orkar inte!
Jag är för gammal! Det är inte roligt längre, känns som om jag har bättre saker för mig, ett annat liv helt enkelt.

Jag stannade ändå till halv ett på natten, och så länge har jag minsann inte varit vaken på väldigt länge känns det som.
Hoppar in i en taxi och åker hem, väl hemma möts jag av min underbart lilla gulliga vovve, och inser att jag måste göra nattamat, märk väl här att jag INTE handlade nattamat ute, utan gjorde det själv när jag kom hem!

Jag var knappt salongsberusad, klockan halv ett var jag hemma och jag gjorde min egna nattamat; Jag börjar bli gammal!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar