torsdag 8 november 2007

Snön har kommit!

Då har den första snön kommit!
Den kom igår, 6 November, typ kl 06:00, jag blev helt paff, och så var jag på väg att trilla ordentligt, men jag lyckades stå på båda benen, med nöd och näppe.

Det snöade ordentligt, marken var helt vit, underbart! Sen kom tåget till Västerås, där fanns ingen snö, avståndet på 3.6 mil räckte tydligen för att snön skulle åka vilse.
I Stockholm fanns inte heller någon snö, men dit hittade regnet på eftermiddagen när jag skulle ta mig till stationen igen.

När jag väl kom hem på kvällen så tog jag ut den lilla dampvalpen, Dalton, och gick bort till gräsmattan bakom husen, inte många hade gått där, snön var nästan orörd, underbart!

Dalton hade hur kul som helst, jag iklädd raggisar, gummistövlar (knallrosa), mysbyxor, halsduk och en rejäl vinterjacka, jag kastade snöboll åt honom, och han blev förvirrad, marken var ju vit, och det var ju bollen med, då är det inte lätt att se vart den tar vägen.

Jaa, vart sakerna jag kastade tog vägen spelade nog inte så stor roll, det roligaste var nog bara att han fick springa som en galning, och det gjorde han med råge, jag var själv på väg att hamna med näsan i snön ett par gånger.

Men Fan vad roligt vi hade, min hund och jag!

Det är sådana dagar som jag kommer på just varför det är så roligt att ha hund!

// Beýla

1 kommentar:

  1. http://www.okcupid.com/tests/take?testid=13349326575028634215

    där har du testet :)

    SvaraRadera