tisdag 20 november 2007

Tunnelbanan

Jag måste posta två inlägg idag...för mycket i huvudet helt enkelt...

Jag har funderat på detta vid flera tillfällen, och det måste vara ngt fel på mig...

Varje gång jag ska hoppa på eller hoppa av T-Banan så ser jag världens värsta scenarion framför mig..

T.ex.
att jag hoppar ut, snubblar på kanten, fastnar med foten mellan vagn och plattform och där fastnar så när den åker igen så typ slits min fot sönder.

Eller att jag fastnar i dörrarna och får åka en hållplats och det bara är lite skinn kvar av mig.

Annars finns även den att mellanrummet är så stort att jag trillar ner på spåret som liksom under T-Banan

Eller att jag igen kläms mellan dörrarna, men att det enbart är foten, igen, s om råkar illa ut.

Annars att jag snubblar och fastnar mellan T-Bana och plattform och bryter benet så benpipan sticker ut...

Vad kan detta bero på? Har jag ngn extrem rädsla inom mig för T-Banor?

Än så länge har jag klarat mig allafall...

//Bekymrad Beýla

1 kommentar:

  1. haha jag har samma tankar när jag hoppar av/på tåg! hualigen
    men mest är jag rädd för rulltrappor, faktiskt!
    som när jag ska gå på t ex, jag står och väntar tills jag är säker på att jag hamnar på ett helt steg och inte på kanten (hela tiden ser jag framför mig hur jag fastnar och ramlar)
    detta är ett problem redan när jag själv ska på, tänk dig då hur det ser ut när jag har diverse väskor och Telpa under armen!!!
    paniiiiiiiiik
    jag har smittat av mig lite på stackars Telpsson tror jag, hon vrider sig som en mask när jag ska hoppa på vilket inte underlättar att komma på direkt!!

    SvaraRadera