tisdag 20 november 2007

Ullared, Here I Come!!

Ok, så ska jag försöka rikta lite ljus över lördagens otroliga nöje på UIllared, eller rättare sagt, Gekås, helt underbart! Skulle om jag kunde åka flera gånger per år och bara tokshoppa!

Detta år var lite annorlunda än förra årets visit, då kom vi in i affären ganska fort, tog typ en kvart eller så, i år därmot fick vi stå i ca 1 timme! Men det var det värt, totalt!

Det började ju så klart med att jag blev såå kissig, sprang på toaletten, och kön in på gekås gick fan fortare än den lilla ynkliga kön till toan.
Jaja, efter mycket om och men så var jag klar med kisseriet, då gällde de att hitta lilla mamma i den extremt långa kön, som tom hade vakter som talade om vart folk skulle stå, helt sanslöst.

Mamman hittades, mycket tack vare hennes röda jacka, det var tydligen inte så många som hade det, tur för mig :)

Väl inne på gekås så traskade vi först till elektronikavdelningen, hittade radio till stallet, så nu får hästarna lite musik när de blir iordninggjorda :)

Sedan handlade jag lite sånt nödvändigt som schampo, balsam, såna tråkiga saker, det är ju billigt det med.

Sedan bar det av i ilfart till hästavdelningen, eller ilfart, ja, jag gick så fort jag kunde, och hann nog med i alla fall två krockar i fyrvägskorsningarna..hehe, helt galet!
Plus att man får räkna med att folk kör på en med vagnarna från alla håll och kanter...

Väl på hästavdelningen så hittade jag massor, plus att jag hade beställningar från stallkamrater, vilket resulterade i att min vagn som varit ganska tom sedan tidigare nu helt plötsligt var knökfull!!
3st vintertäcken, 2st fleecetäcken, 2 schabrak, 1st träns, benlindor, 1 st bett, 1st hink, 3st grimmor, 2st grimskaft, 1par ridbyxor, 2st ridfleecejackor, 2st par ridstrumpor.... tror det var allt som hörde till häst som jag kom hem med...

Då var 2st vintertäcken inte mina, och ett fleecetäcke var en julklapp....

Sedan handlade jag givetvis lite egna kläder, men det viktiga denna gång var att handla till hästarna... :)

Så, detta var en liten resume om min lördag, jag klarade mig ganska bra, jag hade en taktik son jag höll mig till inne på Gekås, och jag tror det var den som gjorde att jag överlevde.. haha


// Beýla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar